28 Temmuz 2012 Cumartesi

EMZİRME - 4. AY

Kızım ilk günden itibaren iştahlı şekilde emen bir bebekti. Her ne kadar uykuya mi memeye mi daha düşkün tam karar verememiş olsa da, en tahammülsüz olduğu şey hala acıktığında hemen verilmemiş meme anında ağzına gelmeyen süt! 

Eğer tam acıkmamış ama bir şekilde midesinde süt azalmaya başlamıssa bunu bana tatlı tatlı mızmızlanarak dile getiriyor, ben biraz oyalanırsam çığlıklar başlıyor ama duyan etinde et koparıyorum sanır. Emzirmek için kucağıma aldığımda, memeye lanet edip kafayı vura vura ağlıyor ve asabiyetle emmeyi reddediyor. Kişilikli benim kızım pek çok, çok da inatçı. 

Sütümün değiştiğinin farkındayım, mesela ilk haftalardaki gibi göğüslerimi şişirmiyor canımı yakmıyor ama yettiğini düşünüyorum kızıma. Başlarda içtiğim kompostolar, ısırgan otları ne bileyim özel çaylar elbet işe yaramıştır, artık çılgınca süt gelmemesinin nedeni bunları kullanmıyor olmam da olabilir. Yine de sütün yettiğini kilo ve gelişiminden değerlendirebiliyorum.

Hala saatli emzirme düzenine geçmedim. İstediği zaman emziriyorum o da zaten 2-3 saat geçmeden pek istemiyor. Yine de kendime ve ona rahat olan bir saat düzeni oluşturursam daha iyi olabilir ki onu da bir kaç hafta icinde gercekleştirmeyi düşünüyorum.


Gece emzirmelerini uykusuna göre ayarlıyorum. Ama genelde 9 civarlarında bir kez emziriyorum sonra da ben yatarken o uyur haldeyken gece yarısı bir kez daha emzirip yatıyorum. 2. ay içinde gece yarısı emzirmesinden sonra 5 saat dayandığı bir dönem oldu ama bir kaç haftadır yeniden gece iki kez kalkmam gerken halde emmek istiyor. Bu ben eskisi gibi beslenmediğimden sütümün daha yetersiz gelmesinden olabileceği gibi gündüz de artmaların sıcak nedeniyle susuzluktan kaynaklanabileceğini hissediyorum.


Son bir haftadır çokca susadığından sık sık emmek istiyor. Hele iki gündür kavurucu sıcaklar yüzünden sadece gaz çıkarmak için ara vermiş gibi oluyor, hemen hop yeniden meme. Bu arada iki farklı kişi tarafından çok sıcak olmasından mütevellit neden su vermediğim sorgulandı. İlkinin doktorunun daha bu kadar sıcak olmamasına rağmen bundan 4-5 ay kadar önce su takviyesi yapmasının yararlığı olacağı tavsiyesini verdiğini öğrendim. Benim kızımdan üç hafta sonra doğan diğer arkadaşımın bebeği için de aynı şekilde sıcaklar yüzünden biberon ile su verilmesi önerilmiş. Şahsımın en güvendiği doktor, kendimi bildim bileli çocuk profesörü olan alanında tanınan ve işini iyi yapan dayım olduğundan onun düşünceleri malesef başka doktorların önünde benim için. Şansa onunla telefonla konuşurken bana "aman kızı susuz bırakma" dedi. "Nasıl dayı" dedim "su mu vereyim", o da "yok canım bol bol süt ver, kendi sütünle susuz bırakma onu" dedi. Suyun kötü etkisi var mıdır yok mudur konuşamadım, bana göre çocuk konusunda duayen biri olduğundan bebeğe sütle verdiğim suyun yeterliliğini de sorgulamadım, adam yurtdışlarından seminerlere katılıp vaka tartışıyo yanlış bilecek hali yok ya dedim. Şimdi kendim bol su yanında soda, ayran vs. içerek sütümü çoğaltmaya çalışıyorum. Korkarım ki sıcaklardan dolayı yeniden komposto olayına başlayacağım.

Emme istediğini mızmızlanmasından ve öncesinde yakaladığı parmağını tok cok coklarla emmesinden anlıyorum. Geceleri acıktığında bazen öyle bir damak coklatıyor ağız şapırdatıyor ki uykumdan zıplayarak hazır ol vaziyette uyanıyorum.

Yeni huyu artık memede oyuna başlaması. Bana bakıyor, bazen iki emip bir kafayı kaldırıp baktığı oluyor. Meme ucunu ısırma simulasyonu yapmasi ve lastik boöööyle mi uzar acaba diye memede denemeler yapması deneyimlerinden bahsetmek bile istemediğim gibi gelecek için de yusuf yusuf olduğumu dile getirmek istemiyorum =)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder